20 Şubat 2012 Pazartesi

İçinizdeki Manyağı Dışarı Çıkarın


Korkmayın, bir şey olmaz. Kimseye zararı dokunmaz. Bugüne kadar içinizde taşımadınız mı zaten? Telafisi olmayan bir hatası var mı geçmişte? Bir şey yaptı mı kimseye? Hem en azından, dışınızda olacak bu sefer, baktınız rahatsızlık veriyor, yoruyor sizi, tepelemek kolay olur.

İçinizde kalması daha kötü, inanın. Sizi için için zehirleyebilir. Şeytan rolü üstlenip, yoldan çıkarmaya çalışabilir sinsi sinsi. Sıkıntıdan patlamış, ne yapacağını şaşırmış olabilir. Bir anda ortaya çıkma arzusuyla tutuşup, şöyle bir dürterek, kötü emellerini sizin ellerinizle gerçekleştirmeye kalkabilir. Yapıyordur da muhtemelen. Kimbilir kaç kere yok yere birilerini incitmişsinizdir. Sonradan pişman olduğunuz ne çok şey vardır hayatınızda.

“Aniden sinirlendim” diye anlattığınız olaylar, işte o manyağın marifetidir aslında. Sebep yokken yaptığınız radikal değişiklikler de... Engelleyemezsiniz hiçbir şekilde, savunmasızsınız ona karşı. Göstermiyor kendini çünkü, içinizde saklanıyor.

Hem ne biliyorsunuz ki onun hakkında? Belki de tatlı bir manyaktır sizinki. Arada bayat esprilere katıla katıla güldüğünüz anlar, ıslık çalarak uyandığınız sabahlar olmuyor mu? 

Kumsalda sakin sakin güneşlenirken, bir anda kendinizi amele gibi dalgalarla güreşirken bulmadınız mı hiç? Karizmayı kaybetme endişesiyle, etraftaki çocuklarla oynuyor modeline geçmediniz mi? Çok eğlendiğiniz halde, tavırlarınızı mazur gösterecek bahaneler aramadınız mı?

Buyrun size bahane, yanınızda taşıyın. “Merhaba, ben Deniz, bu da içimdeki manyak!” “Ara ara sapıtabiliyor, mazur görün!”

Çekinmeyin, çıkarın... İçinizdekinden daha makul davranmaya başlayacaktır emin olun.

Ortaya çıktı artık, kendi yaptıklarından da, sizin saçmalıklarınızdan da o sorumlu! Sıranızı savdınız siz, yıllarca içinizde taşıdınız! Ne yaptıysa ceremesini siz çektiniz, herşeyini idare ettiniz bunca zaman. Kolaydı tabii içeriden atıp tutmak!

Gerçekten korkacak bir şey yok, biliyorum, ben yaptım. Kaşınmaya başlamıştı gene içeride, “Eeh!” dedim, tek hareketle çektim çıkardım...

Başlarda biraz zorlandım tabii...

Kolay değil yanında sürekli bir manyakla dolaşmak... Onu, içinizde sakladığınız manyağı, çevrenize kabul ettirmek... Zorluklar yaşayacaksınız bir süre, olacak bunlar...

Ama sonra rahatlayacaksınız. Yaptığınız her şeyi açıklama zorunluluğundan kurtulacaksınız bir kere, iki düşünüp bir söylemekten kurtulacaksınız. Dünya varmış diyeceksiniz. Yığınla öğretilmişin üzerini çizeceksiniz bir kalemde! İyi yaptıklarınızı kendinize, kötüleri manyağa mal etmeyi öğreneceksiniz zamanla.

Hayatınız boyunca, tüm enerjinizi onu kontrol altında tutmak için harcamış olduğunuzu göreceksiniz. Şaşıracaksınız, kendinizi bildiniz bileli, bunca zorluğa neden katlanmış olduğunuz sorusuna mantıklı bir açıklama getiremeyince...

Gönlünüzce yaşamaya başlayacaksınız...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder