21 Aralık 2011 Çarşamba

Bir senaryom var


Yüzlerce aşık kadın ve erkek üzerine…
Hepsinin hayatını tek tek inceledim.
Hepsinin mutluluklarını, acılarını, üşenmeden, tek tek…

Teker teker konuştum aşık olanlarla, sorular sordum, ortak noktalarını, farklı yönlerini görmeye çalıştım.
İlk olarak korkuyor musun diye sordum her birine.
Korkuyordu hepsi de…

Çok kolay olmuştu ortak yönlerini bulmak, şaşırdım.
Neden korkuyorsun oldu ikinci sorum.
Ne olabilir ki dedim…
Onu kaybetmekten, 753 kişi
Onu incitmekten , 302 kişi
Aldatılmaktan, 466 kişi
Beklediğim cevaplardı bunlar, gene bir fark yoktu.

Bir daha aşık olamamaktan, 12.863 kişi
Hayatının sonuna kadar onunla olup, o ilk heyecanı bir daha yaşayamamaktan, 3 kişi 
O ilk heyecanı yaşarken birini aldatıyor olmaktan, 332.916 kişi
Aldatırken yakalanmaktan, 19.956.333 kişi

İnanmayacaksınız belki ama, bunlar da beklediğim cevaplardı… 

Her biri, aslında yaşadığı an içinde mutluydu, dedim ya, aşık kadın ve erkeklerdi konuştuklarım. 
Her biri mutluydu ama, o ilk yakınlaşma, ilk heyecan önemliydi hepsi için. Ve birlikte geçirdikleri her gün, uzaklaştırıyordu onları o ilk günden.
İlk güne özlem başlıyordu yavaş yavaş hayatlarında.

Neler yapmışlardı o ilk gün?
Bir kısmı, sinemaya gitmişti, hmm… Yaratıcı! Elele de tutuşmuşlardır ikinci yarıda.
Bazıları birkaç kadeh içip yatağa koşmuştu,
Büyük çoğunluk ilk değil üçüncü güne bırakmıştı yatak sohbetini,
Daha büyük bir kısmı, içmeden sevişmişti, ayık olmak, her anını hatırlamak istemişlerdi.

Hepsini dahil ettim senaryoma.
Ama başrolü o 3 kişiye verdim. Hayatının sonuna kadar onunla olmaktan korkan o 3 kişiye! 
Diğerlerini de figüran yaptım. Film olacak kadar ilginç değillerdi, ama hayatın içindeydi hepsi, yer vermeden geçmek olmazdı.

Heyecanı bir daha yaşayamamaktan korkan diğer kişiler neden korkmuyordu peki hayatlarını tek bir kişiyle geçirmekten??

Çok vardı onlardan, bi' hatırlayalım mı?
Bir daha aşık olamamaktan korkan, 12.863 kişi
O ilk heyecanı yaşarken birini aldatıyor olmaktan korkan, 332.916 kişi
Aldatırken yakalanmaktan korkan, 19.956.333 kişi

Ama hayatlarını tek bir kişiyle geçirmekten korkmuyorlardı!
Akıllarından bile geçirmiyorlardı çünkü.
Hayatını bir kişiyle geçirmek akıllarından geçmiyordu…
Bilmiyorlardı bile ne olduğunu!
Korkacakları bir şey de yoktu! 
Son derece anlaşılır aslında…

O 3 kişi kimdi peki?
İkisi kadın biri erkek, aşıklar tabii…
O kadınlardan biri o adama aşık. Adam da ona…
Öbür kadın başka adama aşık, başka adam da ona. Ama başka adam figüranlar arasında. Yardımcı erkek oyuncu diyelim hadi… 

Korkuyorlar, çünkü, aslında mutlular. O ilk gün zaman zaman akıllarını kurcalıyor yalnızca…
Ama o kadar mutlular ki, asla düşünmüyorlar birbirlerinden vazgeçmeyi. Öyle kuru kuru korkuyorlar yani…

Soruyorum, madem bu kadar mutlusunuz, neden birlikte bir ömür geçirmekten korkuyorsunuz?
Cevap veremiyorlar.
Aşklarını yaşarken hayatı kaçırmaktan korkuyorlar belki de, kendileri de tam olarak bilmiyor.

Neyse, senaryo bayağı şekillendi bu 3,5 kişinin çevresinde. 
Kadın adamı seviyo, adam da onu… 
Öbür kadın başka adamı çok seviyo, başka adam da öbür kadını seviyo ama başka bi kadınla da takılıyo…

Figüranlardan evli olanlar var, akşam evlerine gidiyolar. 
Bazıları evli değil, onlar da aşık oldukları kadına yorgunum, evdeyim diyolar ve başka kadınlarla yemeğe çıkıp, öpüşüyolar.

Kadın hamile kalıyo, adam çok seviniyo. Arada bi git geller yaşıyo. Korkuyo, ama gene de seviniyo, heyecanla bebeği bekliyo.

Öbür kadın salak salak başka adama yemek yapıp duruyo. Kendine seksi donlar falan alıyo… 

Sonra bebek doğuyo, doğum fotoğrafçısı geliyo, kanlı kanlı fotoğraflar çekiyo, blur ediyoruz onları…

Figüranlar başka başka insanlarla sevişiyo. İşe falan gidiyolar, günlük hayat devam ediyo, alışveriş falan işte… 

Öbür kadın evlenelim diye tutturuyo, başka adam uzuyo! 

Sonra dünyaya bi göktaşı yaklaşıyo. Amerikalılar hemen dünyayı kurtarıyo. Gene!

Sonra öbür kadın kanser oluyo, iyileşiyo, hayat kısa diyerek önüne gelene mavi boncuk dağıtmaya başlıyo. Beni arıyo, korkmuyorum artık diyo.

Başka bi göktaşı yaklaşıyo. Çinliler, bu sefer de biz kurtarcaz dünyayı diye Amerika'nın kurtarma çalışmalarına izin vermiyo. 
Göktaşı Çin malı kalkanı delip geçiyo.

Figüranlar sevişiyo!

The End

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder